Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Dagens gärning.

Av Tyler - 11 oktober 2011 14:12

Sitter på skolan nu och har skrivit ut lite material inför några arbeten som jag har framför mig. Tänker mycket nu på SÅ mycket. Det blir kaos i huvudet.


 I förrgårnatt så kom Alizée in i vårt sovrum som hon alltid gör och yrvaken som jag är säger jag; "-Kom Kia." Kommer på mig själv och säger "-Shit, kom Alizée."

Det har hänt några gånger att jag har ropat på Kia istället för Alizée.

Det får mig att undra om jag drömmer om henne då eller om hon är hos mig just för stunden.


Jag ska även säga att jag saknar mina andra syskon också. Jag kan säga att det är bättre att ta hand om och umgås med sina levnade och varma människor omkring sig än att gräva ner sig i en död människas bortgång. Jag kan kanske vara bra på det jag med. Men jag vill verkligen påtala att jag saknar mina systrar och bröder. Anders till exempel. Vill verkligen åka och hälsa på honom snart och ska fan se till att det blir så i slutet av oktober!


Är det bara jag som är en kärleksspridare i den ursprungliga familjen? Nej så är det inte såklart men ibland känns det så.


Nu ska jag sluta bittra mig. Jag är glad, som Alizée säger ;)


Dagens gärning, som Johan sa (får mig att tänka på dagens visa ;)).

Igår så var jag, Johan och Lina och tog en välbehövlig fika på stan.

Lina skulle gå in på toaletten så jag och Johan satt utanför och väntade.

Då kommer det en gammal man som ska växla en tjugolapp i växelautomaten för att kunna gå på toa. Men så funkar inte växelaoutomaten och utan någon vidare tanke går jag fram till denne man och erbjuder mig att han får växla med mig för jag har nämligen mynt på mig. Han blir förvånad och glad och jag blir glad över att kunna hjälpa till. Efteråt kände jag en enorm lycka över en sådan liten sak.


Att hjälpa någon utan att förvänta sig något tillbaka, räcka fram en hand utan baktanke, det gör susen för ditt själsliga mående.


Karma!


 
 
Ingen bild

johan

11 oktober 2011 21:07

Du har ett hjärta av guld!!

 
Ingen bild

Angelica.

13 oktober 2011 06:26

Visst är det en härlig känsla, att hjälpa andra utan att förvänta sig något tillbaka? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tyler - 17 september 2013 19:07

Byter blogg nu. Du som vill ha adressen får fråga efter den. Ha det fint! ...

Av Tyler - 5 juli 2013 08:07

Linus Svenning - Enda För Mig   Varje gång jag ser dig le, är det som om blixten den slog ner. Känslan sprider sig så snabbt att jag, knappt hinner i fatt. Åh jag vill att du ska känna, jag vill att du ska höra, jag vill att du ska se vad jag...

Av Tyler - 2 juli 2013 12:13

Jag kommer alltid älska dig och jag kommer minnas vår tid tillsammans som fantastisk. Vi hade våra fina stunder och även mindre bra. Vi kämpade och vi vann många gånger. Du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta och ingen har berört min...

Ja

Av Tyler - 14 juni 2013 10:14

Knockad. Jag känner mig helt jävla knockad. Men allt blir bra. ...

.

Av Tyler - 24 juni 2012 18:04

Nerver, nerver! Stress,stress!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards